En aquesta sessió hem llegit el següent article per a fer una reflexió, ací teniu l'enllaç:
Aquest tema em toca de ben prop.....Tinc 46 anys, i tota la vida tenia el dessig d´estudiar Magisteri. Per circumstàncies familiars, (no hi havia mitjans econòmics) no vaig poder fer-ho. Aleshores quan ja estava treballant, vaig decidir estudiar a la UNED Educació Social.
Jo estic molt contenta de la metodología a distància. He de dir que per a la gent més major i que treballa es una manera d'aconseguir els seus somnis. El temari es extens, però s´entén perque no pots fer classes presencials. Tens els foros, videoconferències, pràctiques.......Això si, has de tenir molta força de voluntat. La relació amb companys i mestres es purament virtual.
Per altra part, ara que estic fent el Grau presencial, he notat grans diferències...proximitat dels mestres, els companys....la relació social que fa que tingues impuls per a continuar en els moments que vols deixar-ho......
Pense que son metodologies distintes i que estàn adaptades a cada situació, aleshores, no considere que el resultat siga pitjor amb una educació a distància.
El que fa que sigues un bon mestre, és, en primer lloc i per a mi el més important, la vocació. I en segon lloc, la pràctica, estar amb contacte en els teus alumnes, perque s´ha apren fent i s´ha apren amb ells...ahi ho deixe.....
La segona part va estar dedicada a la Robòtica en Educació Infantil, amb aquest conceptes:
-Robòtica de sol
-Aprendre a programar
-Introducció a l'electrònica.
Respecte a la robòtica de sol, he de dir, que ja ho coneixia (ja ho vaig comentar en una entrada anterior d'aquest blog). Trobe que es un recurs molt valúos per a treballar diferents conceptes. Amb xiquets amb necessitats educatives especials també es pot treballar amb aquestes eines. Son molt visuales i manipulatives. Aci us deixe un exemple;
També hem vist un robot anomenat Zowi, que pense que es per a xiquets més majors, on el que més m'agradat, es que poden desmontar-lo per vore com es per dins. També ens mostra Dash, un altre tipus de robot.
Aprendre a programar:
Amb aquest vídeo ens mostren els conceptes que es poden treballar per a desenvolupar el pensament lògic mitjançant els següents recursos:
Beebot, Apps com Kodable o Lightbot. També hi ha aplicacions amb llenguatge de programació com pot ser Scrartch (que ja el coneixia) o code.org.
Us deixe ací el video:
I el tercer apartat que vam tractar va ser Introducció a l'electrònica.
Makey Marker es un recurs per a fer música, utilitzarho com a teclat, com a ratolí per a l'ordinador o inclús com a jostick .Es pot connectar a qualsevol objecte. Millor us mostre el video i voreu que es impressionant:
Ja tinc clar que vaig a escriure als reis mags aquest any!
![]() |
Font : Amazon |
![]() |
Font: naciodigital.cat |
No hay comentarios:
Publicar un comentario