domingo, 22 de diciembre de 2019

Magisteri a distància i última sessió

17/12/2019

En aquesta sessió hem llegit el següent article per a fer una reflexió, ací teniu l'enllaç:


Aquest tema em toca de ben prop.....Tinc 46 anys, i tota la vida tenia el dessig d´estudiar Magisteri. Per circumstàncies familiars, (no hi havia mitjans econòmics) no vaig poder fer-ho. Aleshores quan ja estava treballant, vaig decidir estudiar a la UNED Educació Social. 

Jo estic molt contenta de la metodología a distància. He de dir que per a la gent més major i que treballa es una manera d'aconseguir els seus somnis.  El temari es extens, però s´entén perque no pots fer classes presencials. Tens els foros, videoconferències, pràctiques.......Això si, has de tenir molta força de voluntat. La relació amb companys i mestres es purament virtual.

Per altra part, ara que estic fent el Grau presencial, he notat grans diferències...proximitat dels mestres, els companys....la relació social que fa que tingues impuls per a continuar en els moments que vols deixar-ho......

Pense que son metodologies distintes i que estàn adaptades a cada situació, aleshores, no considere que el resultat siga pitjor amb una educació a distància. 

El que fa que sigues un bon mestre, és, en primer lloc i per a mi el més important, la vocació. I en segon lloc, la pràctica, estar amb contacte en els teus alumnes, perque s´ha apren fent i s´ha apren amb ells...ahi ho deixe.....

La segona part va estar dedicada a la Robòtica en Educació Infantil, amb aquest conceptes:

                                           -Robòtica de sol
                                          -Aprendre a programar
                                          -Introducció a l'electrònica.

Respecte a la robòtica de sol, he de dir, que ja ho coneixia (ja ho vaig comentar en una entrada anterior d'aquest blog). Trobe que es un recurs molt valúos per a treballar diferents conceptes. Amb xiquets amb necessitats educatives especials també es pot treballar amb aquestes eines. Son molt visuales i manipulatives. Aci us deixe un exemple;


També hem vist un robot anomenat Zowi, que pense que es per a xiquets més majors, on el que més m'agradat, es que poden desmontar-lo per vore com es per dins. També ens mostra Dash, un altre tipus de robot. 

Aprendre a programar:
Amb aquest vídeo ens mostren els conceptes que es poden treballar per a desenvolupar el pensament lògic mitjançant els següents recursos:
Beebot, Apps com Kodable o Lightbot. També hi ha aplicacions amb llenguatge de programació com pot ser Scrartch (que ja el coneixia) o code.org. 
Us deixe ací el video:
I el tercer apartat que vam tractar va ser Introducció a l'electrònica. 
Makey Marker es un recurs per a fer música, utilitzarho com a teclat, com a ratolí per a l'ordinador o inclús com a jostick .Es pot connectar a qualsevol objecte. Millor us mostre el video i voreu que es impressionant:

 Ja tinc clar que vaig a escriure als reis mags aquest any!
Font : Amazon
Font: naciodigital.cat




No hay comentarios:

Publicar un comentario

 Bon dia a totes i tots! Malgrat tenia aquest blog abandonat, he decidit tornar a escriure.  Aquest blog va nàixer arrel d'una assignatu...